akumulator pada

2000-2006 | silnik: S54
robert2309
Posty: 52
Rejestracja: czw maja 07, 2009 22:46
Lokalizacja: EU

Re: akumulator pada

Post autor: robert2309 » sob sty 02, 2010 21:31

Podsumowując.
Sprawny alternator, naładowany aku i nie ma opcji. M3 musi gadać.
Pozdrawiam

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: akumulator pada

Post autor: Krystian » sob sty 02, 2010 21:37

a tak z czystej ciekawości, bo z SMG nie miałem doczynienia
czy przy odpalaniu M-ki z SMG sprzęgło jest w pozycji "wciśnięte", czy kręcimy również skrzynią przy odpalaniu
w zimie przy słabszym aku i gęściejszym oleju ma to jednak znaczenie

:?:

Awatar użytkownika
Tomcio
Posty: 442
Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:58
Auto: M3 e92 Competition
Lokalizacja: Śląsk

Re: akumulator pada

Post autor: Tomcio » ndz sty 03, 2010 17:55

Dobra panowie.
Aku ładowałem przez 3 godz, napięciem najwyższym jakie było dostępne na moim starym ruskim prostowniku ;)
Klem nie zdejmowałem.
Emunia pali jak złoto, rozrusznik kręci się bardzo żwawo.
Zobacze na ile czasu straczy bo od jutra po długim urlopie czeka mnie codzienna jazda do pracy.
Orientowałem się także w sprawie zakupu nowego, interesował mnie głównie bosch ceny między: Bosch S5 74/720A - 400zł a Bosch AGM 70/760A - 600zł, ten drugi to podobno topowy aku do M3.
Pozdr

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: akumulator pada

Post autor: djset » ndz sty 03, 2010 20:32

Tomcio pisze:Orientowałem się także w sprawie zakupu nowego, interesował mnie głównie bosch ceny między: Bosch S5 74/720A - 400zł a Bosch AGM 70/760A - 600zł, ten drugi to podobno topowy aku do M3.
Bierz ten drugi, bo ma większy prąd zwarcia i łątwiej będzie zakręcić duży silnik z gęstym olejem! Droższy o połowę, wiem... Ale zaoszczędzi ci nerwów w przyszłości ;)

robert2309
Posty: 52
Rejestracja: czw maja 07, 2009 22:46
Lokalizacja: EU

Re: akumulator pada

Post autor: robert2309 » ndz sty 03, 2010 21:18

djset pisze:
Tomcio pisze:Orientowałem się także w sprawie zakupu nowego, interesował mnie głównie bosch ceny między: Bosch S5 74/720A - 400zł a Bosch AGM 70/760A - 600zł, ten drugi to podobno topowy aku do M3.
Bierz ten drugi, bo ma większy prąd zwarcia i łątwiej będzie zakręcić duży silnik z gęstym olejem! Droższy o połowę, wiem... Ale zaoszczędzi ci nerwów w przyszłości ;)
A co to ten prąd zawarcia? :shock:

Prąd rozruchu do 760 A to tak.

Trzeba patrzeć na włąsciwą pojemność aku.
Za duży nigdy nie będzie doładowany do końca. Jak nie będzie doładowany jego pojemność nigdy nie będzie taka jak deklarowana na kartce. Prąd rozruchowy wtedy też będzie niższy.

Poza tym, że wyda się więcej kasy nic się nie zyska.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: akumulator pada

Post autor: djset » ndz sty 03, 2010 21:33

Przy rozruchu jest pewien rodzaj zwarcia, tak? Ale nie aż 760A kolego!!! Max 100A! Bo takie prądy rzędu 100A i więcej to już przy spawaniu się stosuje :D

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: akumulator pada

Post autor: Konrad95x » ndz sty 03, 2010 22:19

djset pisze:Przy rozruchu jest pewien rodzaj zwarcia, tak? Ale nie aż 760A kolego!!! Max 100A! Bo takie prądy rzędu 100A i więcej to już przy spawaniu się stosuje
W tym przypadku 760A EN jest to moc uderzeniowa inaczej- prądem rozruchowym lub zdolnością wyładowawczą ,w Polsce oznaczana wg skali EN (nie wiem dokładnie co to oznacza) , w każdym bądź razie rozruszniki ciągną prąd o natężeniu ok 150-200A, a zimą na mrozię w przypadku dużych motorów w M będzie z pewnością znacznie więcej.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

robert2309
Posty: 52
Rejestracja: czw maja 07, 2009 22:46
Lokalizacja: EU

Re: akumulator pada

Post autor: robert2309 » pn sty 04, 2010 17:37

djset pisze:Przy rozruchu jest pewien rodzaj zwarcia, tak? Ale nie aż 760A kolego!!! Max 100A! Bo takie prądy rzędu 100A i więcej to już przy spawaniu się stosuje :D
Nie kolego. Mylisz pojęcia. Zwarcie to nie max obciążenie.
Zwarcie jest wówczas gdy dwa bieguny zostaną połączone ze sobą praktycznie z zerowym oporem. J=U/R gdzie R-> 0 to J->nieskończoności. Praktycznie nawet tego nie zmierzysz bo taki prąd popłynie. Aku może nawet eksplodować.
Rozrusznik to nic innego jak silnik elektryczny prądu stałego. Do ruszenia i kręcenia potrzebny jest prąd. W momencie włączenia jest największy. Przy kręceniu już mniejszy.
Dlatego w aku określa się prąd rozruchowy, który może popłynąć ale w bardzo krótkim czasie.

Np. w dieslu przy 6 garach i 6 świecach żarowych które biorą po 50 A każda plus rozrusznik załóżmy 200 A potrzebne jest chwilami ok. 500 A.
I nie ma tu nic ze spawania. Normalny rozruch silnika.

robert2309
Posty: 52
Rejestracja: czw maja 07, 2009 22:46
Lokalizacja: EU

Re: akumulator pada

Post autor: robert2309 » pn sty 04, 2010 17:46

I jeszcze jedno. Nie widziałem spawarki na 12 V prądu stałego.
Jedno fazowe na 230 V lub trójfazowe ale prądu zmiennego.
Jedno fazówką można tylko smarkać a nie spawać

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: akumulator pada

Post autor: djset » pn sty 04, 2010 19:22

robert2309 pisze:I jeszcze jedno. Nie widziałem spawarki na 12 V prądu stałego.
Jedno fazowe na 230 V lub trójfazowe ale prądu zmiennego.
Jedno fazówką można tylko smarkać a nie spawać
na spawarkach sie nie znam, ale dzieki za informację ;)

ODPOWIEDZ